22 Apr 2016

Kecewa


Assalamualaikum =)

Tujuan aku menulis entry tengah-tengah malam ni bukanla nak buat luahan perasaan. Lebih-lebih lagi nak cerita masalah pada umum. Tapi...
Tapi tula, Bagi aku ni lebih kepada perkongsianla. Kadang-kadang kita mesti ada terasa dengan apa yang orang sekeliling kita buat. Sama ada mereka perasan atau tak perbuatan meraka tu menyinggung hati ni.

Yelah kalau boleh nak luahkan semua, tapi tulah hati ni dia cakap "eh tak payahlah luahkan. Kau simpan je. Simpan rapi, sebab Allah tahu apa yang kau rasa".So setiap kali rasa nak luahkan tu, cepat-cepat lah bebual sendiri dalam hati dan berdoa juga agar perasaan ini kembali reda.

Dan Alhamdulillah ianya kembali reda =)
Kadang tu aku terfikir sejenak.....
Setiap apa yang berlaku tu dengan izin Allah SWT.
Pasti ada sebabnya, pasti ada hikmahnya.
Kita hanya mampu berusaha melakukan yang terbaik, berdoa dan bertawakal.
Selebihnya hanya Allah SWT yang menentukan.


Maka aku cuba bersabar....
Maka aku cuba redha.....
Maka aku cuba tenangkan fikiran dan hati....
Maka aku cuba pujuk hati.....


Tak perlu nak mengeluh, mengadu-domba atau bergossip pada orang lain.
Cukuplah hanya mengadu pada Allah memohon agar DIA permudahkan segala urusan kita, berikan kesabaran pada kita, kekuatan iman serta keteguhan jiwa.
Itu sudah memadai.

Tidak mudah, namun no harm trying.
In Sha Allah.

Mesti korang penah rasa macam ni jgak kan?

No comments:

Post a Comment