12 Apr 2016

Mamat Burger Bakar

Assalamualaikum =)
Hai korang

Korang pernah makan burger? Gila tak pernah makan. Makanan favourite lepas nasi ok. haha. Over sangat. Yela bila umur makin meningkat ni burger jadi pilihan kedua tuk dinner. Daging, salad cincang dia, tomata, timun dengan sos special dia ditambah pulak dengan telur memang special la.
Ok malam ni aku nak ajak korang pergi 1 tempat yang special di Kulim khas tuk penggemar burger macam aku ni.
Nama kedai dia.. Jeng.Jeng.Jeng
Tengok tagline dia. haha. Rugi sapa yang tak makan burger

Kedai ni terletak dengan Kilang Lama bertentangan dengan tapak pasar malam. Nak senang lagi korang cari Pejabat Mara. Haa dia berdepan dengan Pejabat Mara. Ataupon korang cari Kulim Mall. Memang senang la nak cari kedai ni. Tepi jalan ja. Tak Jumpa?Ala korang semua nak senang cari la sendiri. hehe.
Jalan Kelang Lama..serdang..Kulim,
 Phone: 013-5999290
Nah skali no phone sekali aku bagi, tak jumpa juga tak tau la aku nak kta apa. Kempunan la korang nak makan. Mamat burger ni buka dari petang sampai malam. Malam tu tak tau la sampai pukul berapa sebab aku tak pernah pulak tunggu sampai kedai dia tutup. Selalunya mungkin sampai 3 ke 4 pagi kot sebab tu dah jadi satu tempat budak-budak muda dan ada juga family yang makan kat situ.
Ni antara surrounding dia. Aku ambil dekat facebook diaorang
Ok malam tu macam biasa aku keluar g makan dengan kawan-kawan seangkatan aku la.
Not bad la keadaan dalam kedai tu. Banyak tempat nak makan. Nak makan bawah purnama bulan boleh, nak makan depan skrin besar pon boleh. Kami macam biasa pilih dalam kedai yang banyak pencahayaan. Sebab? Sebab apa lagi nak selfie la. haha. Lupakan yang tu. Aku nak cerita pasal kesedapan makan kat situ.

Masuk je dalam kedai tu, waiter dia terus datang bagi menu, Kami yang 1st timer datang ni terpinga-pinga nak order apa. Mungkin dia pon perasan riak muka sorang-sorang macam kucing terlekat tulang dia pon explain apa yang ada kat menu diorang. Alhamdulillah walaupon macam-macam kami minta tambah minta kurang diorang terima. Almaklumla sorang-sorang agak cerewet bab makan ni. Sorang tak nak sayur la, nak daging saja la, nak sos lebih la.
Bolehla sapa yang nak menjamu mata sebab abang burger semuanya laki.haha

Sementara burger yang diorder sampai apa lagi ni la keja kami. Orang belah kanan skali ni selalu order burger tak nak roti.
Ni antara menu yang diorang sediakan untuk santapan dinner korang.

Aku malam tu order meatball je. Sedap. Banyak pulak tu meatball dia. Nampak macam sikit sekali makan memang kenyang. Mungkin portion dia sesuai dengan perut aku. Bagi yang makan banyak tu mungkin kena order burger jugak untuk betol-betol kenyang.


Gambar-gambar ni kredit dekat tuan punya burger. Kami kalau sampai makanan tak tengok kiri kanan dah.

Mengiurkan tak. Gambar ni boleh buat korang terliur kan. Tu belom makan lagi. Memang rugi kalau korang tak try. Sebab sos dia diorang yang buat sendiri. Roti lembut ja bila makan, Daging dia pulak memang dimasak dengan baik. Lain dari yang lain. Kedai Mamat Burger Bakar ni aku bagi 4 bintang daripada 5 bintang.

So tu je la aku nak bagitau korang kedai yang sedap area kulim ni. Nanti kalau aku ada g makan mana-mana tempat yang sedap lagi aku update na.

Bye
Salam =) 

No comments:

Post a Comment